Rezumat:
Strategii de PR simple si la indemana
Specialistii PR au construit dintotdeauna relatii cu jurnalistii relevanti, pentru a sublinia povestile despre clientii lor. Si cum popularitatea bloggerilor a crescut, PR-istii au inceput sa-i includa in lista contactelor lor media, in incercarea de a obtine review-uri sigure, guest post-uri sau alte forme de continut editorial. Cei din industrie incearca sa dezbata meritele influentei, insa adevarul este ca oricine poate contura perceptii prin crearea si distribuirea de continut online are sanse sa faca acest lucru.
Daca lucrezi in domeniul relatiilor publice, iata cateva modalitati inovatoare de a-ti pregati terenul si, eventual, sa faci putina verva. Desigur, cea mai buna modalitate ramane un produs exceptional promovat exceptional.
Integrarea pe noi platforme
Ca sa putem discuta despre Strategii de PR, trebuie sa realizam ca tehnologia forteaza industria PR sa evolueze, insa un lucru ramane constant: afacerile trebuie sa incorporeze mixul perfect de unelte pentru a transmite mesajul potrivit publicului cauia i se adreseaza. Asta inca implica o colaborare cu reporterii, pentru a securiza informatiile din mijloacele media traditionale. Dar in zilele noastre, chiar si rolurile mediei traditionale se schimba; revistele si ziarele angajaza producatori multimedia pentru a le crea videoclipuri si slideshow-uri care sa imbogateasca varianta originala tiparita a articolelor, iar reporterii sunt responsabili sa creeze postari pentru bloguri, in aditie la articolele initiale.
Pentru a valorifica acest trend, nu oferiti o versiune simpla a povestii cand lucrati cu mass-media traditionala. Oferiti-le reporterilor oportunitatea de a dezvolta continut nonconformist. Dar amintiti-va: inovarea relatiilor cu media necesita mai mult decat securizarea acoperirii digitale in formele de media traditionale. Este mai inteligent si mai eficient sa aruncati o plasa mai mare. Iata cateva exemple de platforme specifice:
Pinterest – probabil site-ul independent care a inregistrat cea mai rapida crestere, Pinterest a atras rapid branduri si dezvoltatori independenti. Iata, deci, un nou set de influente pe care sa le implice brandurile; incepeti prin identificarea dezvoltatorilor care au abonati loiali si subiecte relevante pentru organizatia pe care o reprezentati. Urmariti si dati feedback articolelor lor, si conectati-va cu indivizii de pe blogurile lor, de pe Twitter sau Facebook. Cautati oportunitati firesti sa share-uiti continutul dumneavoastra cu ei, cu scopul de a securiza feedback-ul dorit pe una dintre platformele lor. Actionati cu atentie, ca si cum v-ati afla pe un teritoriu nou, mai ales ca multi dintre ei nu isi doresc sa fie abordati intr-un mod negativ. In orice caz, nu va mai dura mult pana ce brandurile si dezvoltatorii individuali vor invata cum sa lucreze unii cu altii.
Facebook – brandurile si-au creat pagini de Facebook; unele au succes, altele nu. Daca brandul dumneavoastra nu are o prezenta puternica pe Facebook, sau daca aveti nevoie sa va conectati cu o anumita nisa de public, luati in considerare varianta accesarii comunitatilor deja existente. De exemplu, identificati paginile de Facebook si grupurile care ar putea sa manifeste interes fata de produsele sau serviciile dumneavoastra. Verificati administratorii paginilor, si incercati sa le trimiteti continut proaspat care le-ar putea fi folositor. Amintiti-va, cea mai mare responsabilitate a unui administrator de pagina este sa creeze o legatura cu publicul, sa-l implice – cel mai des prin Like-uri, comentarii si share-uiri. Daca aveti de gand sa abordati un administrator al unei pagini de Facebook, asigurati-va ca ii furnizati continut care sa il ajute sa-si intareasca legaturile cu fanii existenti, astefel toate aceste strategii de PR nu vor fi de folos.
Instagram – o retea de photo sharing in timp real, Instagram este cea mai mare retea sociala mobila. Cum brandurile sunt vesnic in cautare de oportunitati de navigare pe mobil, Instagram ar putea fi o retea de explorat in mod firesc. In orice caz, trebuie sa va asumati faptul ca cei mai multi utilizatori ai acestui site nu ar fi dispusi sa uploadeze o fotografie trimisa prin email de catre un brand. Dar companiile pot crea oportunitati sa se conecteze cu retelele lor online prin setarile offline. Iata cateva idei:
- Gazduiti o sedinta foto iPhoneography pentru utilizatorii Instagram
- Organizati o zi de fotografie – meme si invitati fotografii prezenti pe Instagram ale caror interese se identifica cu brandul dumneavoastra sa participe
- Creati un concurs si invitati utilizatorii cu un numar relevant de fani sa imprastie vestea sau sa participe
Recompensele pentru relevanta
Cand vine vorba de generarea acoperirii media si de implicarea creatorilor de continut sau a celor mai influente prezente, cei mai eficienti specialisti PR sunt aceia care cerceteaza fiecare oportunitate si dezvolta o abordare personalizata. Aveti, insa, grija: daca abordarea dumneavoastra pare off topic sau transmite un mesaj predefinit, nu va atrage atentia mijloacelor mass media traditionale, a bloggerilor sau a noilor oameni influenti.
Asadar, inainte de a propune cuiva sa va promoveze imaginea sau sa distribuie informatiile dumneavoastra unui grup pe Facebook, faceti-va temele cu atentie, pentru ca relevanta va fi rasplatita.