Vi s-a întâmplat să ajungeți devreme la hotel, dar să nu puteți intra în cameră? În ultimii ani, multe unități de cazare au început să mute ora de preluare a camerei după-amiaza sau chiar seara, iar pe cea de eliberare mai devreme de prânz.
Numărul acestor hoteluri a crescut în pandemie, când industria a renunțat la mulți angajați și așa a rămas, deși clienții sunt nemulțumiți. Multe hoteluri încep cazarea în intervalul 15:00 – 17:00. Pentru unii turiști, asta înseamnă o zi de vacanță agitată.
Turistă: „Sunt hoteluri care sunt mai târziu, șase, de exemplu, ni s-a întâmplat. Ce putem să facem, lăsăm bagajele la camera de bagaje, vizităm, ne întoarcem, ne schimbăm și apoi plecăm să mâncăm.”
Iar la plecare, turiștii nu trebuie să zăbovească în pat, pentru că eliberarea camerei se face între 10:00 și 12:00.
Femeie: „Pe noi ne-a șocat foarte tare check-out-ul, ni s-a părut exagerat la ora 10.”
Orele de preluare și predare a cazării s-au modificat în perioada pandemiei, când industria hotelieră a redus numărul de angajați. Unele unități de cazare au rămas cu personal redus și acum, spun reprezentanți din turism.
Raluca Mureșan, specialist în turism: „De-aici e un întreg efect de domino, un efect pe care îl resimte în primul rând turistul. Soluții nu sunt foarte multe, decât pentru cei cu dare de mână o noapte în plus de cazare sau pur și simplu adaptarea din mers.”
În ultimii nouă ani, Cătălin Stănciulescu a stat în peste o mie de hoteluri din toată lumea.
Cătălin Stănciulescu: „În momentul în care oamenii au reînceput să călătorească, oamenii din industria hotelieră nu au vrut să scaleze numărul de angajați să fie direct proporțional cu numărul de turiști. Suntem cumva forțați să acceptăm aceste lucruri și eu nu cred că e corect.”
Pe de altă parte, reprezentanții hotelurilor de cinci stele susțin că o cameristă are nevoie uneori și de 45 de minute pentru a pregăti o singură cameră.
Anca Cristea, directorul general al unui hotel din Brașov: „După ce se curăță camera, intră personalul tehnic și verifică cu atenție, să ne asigurăm că funcționează TV-ul, că există baterii în telecomandă, aerul condiționat trebuie să funcționeze cum trebuie, să verificăm presiunea dușului, a robinetului.”
În acest hotel cu 60 de camere din Poiana Brașov sunt angajate șase cameriste.
Gabriel Roșca, administratorul unui hotel din Poiana Brașov: „În caz că nu e gata până la ora 16, clientul se poate bucura de facilitățile hotelului și, de ce nu, să meargă la spa, în spațiul de joacă pentru copii”.
Unele unități de cazare oferă clienților posibilitatea să se cazeze mai devreme, dar percep o taxă suplimentară, între 10 și 40 de euro.
Urmărește Știrile PRO TV pe canalul de social media preferat:
Sursa: Pro TV
Etichete: turisti, hotel,
Dată publicare:
29-09-2024 19:19
Articol recomandat de sport.ro