Rezumat:
Conceptia si strategia unui magazin online
Pentru serviciul de promovare magazin online, in primul rand un magazin trebuie construit cu gandul la clienti. Sa aiba textele foarte clare si sa fie foarte bine organizat. Datorita faptului ca deja au aparut foarte multe site-uri care vand, micile diferente de functionalitate ale site-ului pot ridica sau cobori vanzarile dintr-un magazin online, acestea facnd diferenta in serviciul de promovare magazin online.
Datorita faptului ca strategia de optimizare si costurile difera de la un magazin la altul, si am vorbit intr-un alt post despre ele, o sa ne referim la strategia de promovare a site-ului.
Este necesar sa stiti ca un magazin online incepe intotdeauna cu un handicap: neincrederea vizitatorilor. Este greu sa aduci un vizitator interesat pe site si probabil la fel de sa il convingi sa cumpere. Strategia prin care fiecare magazin isi convinge vizitatorii sa cumpere este diferita de la caz la caz si face diferenta intre succesul unei afaceri si esecul alteia.
Insa strategia prin care puteti atrage la inceput vizitatori pe site este la fel pentru oricare dintre magazinele online.
Serviciul de promovare magazin online
In primul rand este clar ca nu se poate face promovare online fara un buget serios in primele luni. O sa enumeram cateva dintre posibilitatile de promovare site:
1. Ganditi magazinul la inceput ca si cum ar vinde un singur produs, unic pe piata, catre un grup tinta foarte bine delimitat. Incepeti prin a promova acest produs. De exemplu un magazin general, care vinde orice, printre produsele sale ar putea sa aiba tricouri inscriptionate. Gasirea unui grup tinta, gen absolventi de medicina, sau chiar studenti, carora sa li se prezinte oferte cu tricouri inscriptionate cu mesaje haioase de genul “Eu sunt doctor”. ar putea macar sa atraga curiosii pe site.
2. Cautati parteneri de promovare in randul blogg-erilor in aceeasi idei de grup tinta. Blogg-erii ca si orice utilizator de internet poate fi incadrat intr-o categorie. Ei bine gasiti produse de interes pentru aceasta categorie si “rugati” blogg-erii sa le vanda pe site-urile lor.
3. Scrieti articole de specialitate pe site-urile de interes despre produsele de magazinul online si faceti trimitere catre magazinul dumneavoastra. Cu toate ca foarte multe site-uri care accepta articole nu sunt de acord cu postarea link-urilor, un fel de reclama mascata, puteti gasi solutii care sa faca trimitere catre magazinul online.
4. Identificati retelele sociale, grupurile de discutii, hubb-urile de DC, forumurile sau oricare alte medii, unde se pot gasi potentiali clienti din grupul tinta. De exemplu daca vindeti adidasi pentru persoane intre 16-22 ani util ar fi sa aveti acces la hubb-urile de DC din marile orase. Acestea au peste 2000 de utilizatori online care in marea lor parte sunt tineri ce cauta muzica si filme pe internet. Un anunt la log-area pe server e foarte eficient.
5. Directoarele gratuite – cu toate ca nu sunt foarte eficiente – pot reprezenta o sursa de vizitatori. Singurul inconvenient este ca pe aceste directoare web vizitatorii provin din diverse categorii si astfel target-area unui anumit produs fiind imposibila.
In afara de aceste metode de promovare trebuie sa luati in calcul si pe acelea clasice si anume: reclama platita pe diverse site-uri, PPC de la google (Pay per Click), schimbul de bannere.