1965
Oamenii de stiinta de la Universitatea din Florida incep testarea Gatorade pe zece membri ai echipei de fotbal Gator, incercand sa elimine crampele si dehidratarea cauzate de temperaturile ridicate si efortul fizic. Bautura, care nu avea inca un nume, si-a facut debutul langa tusa echipei Gator cu Universitatea de Stat Louisiana in octombrie 1965. Produsul a fost introdus de echipa de cercetatori de la Universitatea din Florida formata din Dr. Bob Cade, Dr. Jim Free, Dr. Alex de Quesada si Dr. Dana Shires.
1967
Echipa Gator a Universitatii Florida, cunoscuta acum ca “echipa care castiga in a doua repriza” din cauza potentialului sau de a-si domina adversarii in al treilea si al patrulea sfert de ora, castiga Orange Bowl. Antrenorul echipei invinse este citat in Sports Illustrated spunandu-i antrenorului echipei Universitatii din Florida, Ray Graves, “Noi nu am avut Gatorade. In asta a constat diferenta.”
1967
Stokely-Van Camp cumpara drepturile de a produce si vinde Gatorade pe intreg teritoriul Statelor Unite.
1968
Gatorade devine un accesoriu nelipsit pe marginea terenurilor NFL.
1970
Gatorade isi extinde prezenta in domeniul sporturilor catre baseball, baschet, tenis, sporturi care se desfasoara pe pista si teren si maraton, ca si NASCAR, unde celebra masina Gatorade #88 car, Bertha, a fost condusa de cativa dintre pilotii de top ai Americii.
1983
Quaker Oats Company cumpara Stokely-Van Camp, inclusiv marca Gatorade® Thirst Quencher.
1985
The Gatorade Company infiinteaza the Gatorade Exercise Physiology Laboratory in Barrington, Illinois, pentru a desfasura cercetari stiintifice in domeniile sporturilor si nutritiei
1987
New York Giants incep traditia “baii” cu Gatorade in sezonul NFL 1986-1987. “Baia” cu Gatorade ajunge legendara cand jucatorii Jim Burt si Harry Carson ii fac o baie cu Gatorade antrenorului Bill Parcels dupa ce Giants castiga Super Bowl XXI in 1987.
1988
Gatorade infiinteaza Gatorade Sports Science Institute in Barrington, Illinois, pentru cercetari stiintifice de valoare si educatie in domeniul exercitiilor fizice, stiintei si nutritiei in sport. Institutul desfasoara cercetari si dezvolta materiale educationale pentru profesionistii din domeniul sanatatii in sport din intreaga lume.
1989
Steve Spurrier, antrenorul echipei de fotbal a Universitatii din Florida, se strecoara dupa banca de rezerve si toarna Gatorade pe trei jucatori care cu o saptamana in urma il udasera pana la piele si, astfel, devine primul antrenor ca le face o “baie” jucatorilor.
1991
Gatorade semneaza un contract cu Michael Jordan pentru ca acesta sa fie imaginea marcii si lanseaza campania publicitara “Be Like Mike.”
1994
Gatorade lanseaza marcile in Australia, Mexico, Singapore si o relanseaza in Brazilia.
1995
Gatorade lanseaza marca in China, Indonezia, Columbia si Filipine.
1996
Gatorade lanseaza marca Orientul Mijlociu si Africa de Sud.
1997
Gatorade creaza Gatorade Frost, o bautura Gatorade cu gust mai discret, cu aceeasi formula demonstrata stiintific a Gatorade.
1999
Gatorade creaza Gatorade Fierce, o bautura Gatorade cu gust mai intens.
2000
Gatorade dezvolta GatorLYTES, o bautura care inlocuieste electrolitii, destinata atletilor care prezinta crampe.
2001
Gatorade lanseaza trei noi arome: Passion Fruit™, Starfruit™ si Frost® High Tide. Aceste arome de fructe exotice se adreseaza interesului crescand al consumatorilor in ce priveste gusturile unice.
Gatorade lanseaza pe plan national sticla Gatorade E.D.G.E., experienta Gatorade intr-un design ergonomic. In loc sa colaboreze cu o firma de proiectare de ambalaje, Gatorade s-a indreptat catre o companie de proiectare ergonomica care a desfasurat studii intensive cu atleti pentru a proiecta sticla unica din care sa poti bea mai usor in timp ce faci miscare.
Gatorade Energy Bar / Batonul energizant Gatorade este lansat pe plan national in Statele Unite.
Gatorade lanseaza The Gatorade Performance Series care include Gatorade Thirst Quencher, Gatorade Energy Bar, Gatorade Energy Drink si Gatorade Nutrition Shake. Aceasta linie demonstrata de produse pentru nutritia in sport este creata prin colaborarea cu antrenori de atletism profesionisti, antrenorii de la universitati si antrenori de rezistenta pentru a stabili modul optim de a satisface nevoile de performanta ale1 atletilor la toate nivelurile competitionale.
Pepsico, Inc. achizitioneaza The Quaker Oats Company, inclusiv marca Gatorade Thirst Quencher la 2 august 2001. Fuziunea creaza o companie concentrata pe produse alimentare si bauturi accesibile. Cu venituri pro forma de aprox. $25 billion, PepsiCo se situeaza pe locul cinci in lume in topul celor mai mari companii de produse alimentare si bauturi dupa criteriul veniturilor.
2002
Gatorade creaza ICE, Gatorade incolor, cu gust limpede, in trei arome: Lime/lamaita, Strawberry/capsuni si Orange/portocal.
Gatorade lanseaza Propel Fitness Water pe plan national. O apa cu continut redus de calorii, pentru mentinere in forma, cu vitamine, Propel are o aroma discreta pentru a stimula consumatorii sa bea mai mult si sa fie mai bine hidratati.
Gatorade lanseaza Cascade Crash, o noua aroma in linia secundara de produse Frost.
Gatorade dezvolta Xtremo, o noua linie secundara Gatorade adresata consumatorilor din America de Sud. Xtremo va fi disponibil ca Tropical, Citrico si Mango, mai ales in partea de sud.
Gatorade lanseaza Gatorade All-Stars de 240 ml. in pachet de 6. Noi arome, afine (albastru), capsuni (rosu) si pepene verde (verde), au fost create in special pentru adolescenti.
2003
Gatorade lanseaza Gatorade In-Car Drinking System (G.I.D.S.), cel mai avansat sistem de hidratare pentru timpul petrecut in masina, folosit chiar si in cursele de masini. Sistemul permite pilotilor sa bea Gatorade rece pe intreaga durata a cursei pentru a ramane bine hidratati chiar si cand temperaturile din masina ajung pana la 130O F / 54,4 O C
Gatorade lanseaza trei noi arome: Berry Citrus, Watermelon Ice si Fierce – Strawberry la nivel international.
