Cea mai importantă decizie de marketing pe care o poți lua este alegerea unei denumiri pentru produsul tău.
Cum afectează Internetul rolul numelui brandului?
În era poziționării, numele era important. În era Internetului, numele are o importanță critică.
Motivul este următorul: în perioada premergătoare apariției Internetului, un brand avea întotdeauna o componentă vizuală.
Forma sticlei de Coca-Cola, culorile de pe cutia unui film Kodak, fonturile unui logotip Intel, aspectul și locația unui restaurant McDonald’s. Internetul elimină aspectul vizual. Pentru a intra pe un site, tastezi un cuvânt. Fără imagini, fără culori, fără font, fără aspect, fără locație.
Dacă numele are o importanță critică, atunci de ce sunt atât de slabe cele mai multe nume de branduri de pe Web? Și asta ca să fim drăguți! Cele mai multe nume de branduri de pe Internet nu sunt slabe, sunt groaznice.

Cea mai mare greseala de branding: nu folosi nume comune sau generice
Cele mai cunoscute și mai valoroase nume de branduri din lume sunt toate substantive proprii, nu nume comune sau generice. Conform sondajelor Interband, un consorțiu de consultanță pentru branduri, există 60 de branduri mondiale, fiecare valorând peste 1 miliard de dolari. Și nici unul dintre ele nu este un nume comun sau generic.
Printre acestea, regăsite de obicei în lista primelor 60, se numără Coca-Cola, Microsoft, Ford, Disney, Intel, McDonald’s, Marlboro, Nokia, Nescafé, Hewlett-Packard, Gillette, Kodak și Sony. Conform consorțiului Interbrand, împreună, cele 60 de branduri valorează incredibila sumă de 729,4 miliarde de dolari.)
Dar chiar așa stau lucrurile? Este Internetul atât de diferit când vine vorba de numele brandurilor? Până în acest moment nu pare a fi.Sursa: Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului.
Al Ries & Laura Ries.
