Connect with us

Hi, what are you looking for?

Internet

Cea mai mare greseala de branding care iti aduce falimentul: un nume comun

Cel mai bun site de vânzări mașini nu este mașini.ro ci Autovit.ro
Cel mai bun site de anunțuri nu este anunturi.ro ci OLX.ro

greseala de branding

Cea mai importantă decizie de marketing pe care o poți lua este alegerea unei denumiri pentru produsul tău.

Cum afectează Internetul rolul numelui brandului?


În era poziționării, numele era important. În era Internetului, numele are o importanță critică.
Motivul este următorul: în perioada premergătoare apariției Internetului, un brand avea întotdeauna o componentă vizuală.

Forma sticlei de Coca-Cola, culorile de pe cutia unui film Kodak, fonturile unui logotip Intel, aspectul și locația unui restaurant McDonald’s. Internetul elimină aspectul vizual. Pentru a intra pe un site, tastezi un cuvânt. Fără imagini, fără culori, fără font, fără aspect, fără locație.
Dacă numele are o importanță critică, atunci de ce sunt atât de slabe cele mai multe nume de branduri de pe Web? Și asta ca să fim drăguți! Cele mai multe nume de branduri de pe Internet nu sunt slabe, sunt groaznice.

greseala de branding
Greseala de branding


Cea mai mare greseala de branding: nu folosi nume comune sau generice

Cele mai cunoscute și mai valoroase nume de branduri din lume sunt toate substantive proprii, nu nume comune sau generice. Conform sondajelor Interband, un consorțiu de consultanță pentru branduri, există 60 de branduri mondiale, fiecare valorând peste 1 miliard de dolari. Și nici unul dintre ele nu este un nume comun sau generic.

Printre acestea, regăsite de obicei în lista primelor 60, se numără Coca-Cola, Microsoft, Ford, Disney, Intel, McDonald’s, Marlboro, Nokia, Nescafé, Hewlett-Packard, Gillette, Kodak și Sony. Conform consorțiului Interbrand, împreună, cele 60 de branduri valorează incredibila sumă de 729,4 miliarde de dolari.)

Dar chiar așa stau lucrurile? Este Internetul atât de diferit când vine vorba de numele brandurilor? Până în acest moment nu pare a fi.Sursa: Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului.
Al Ries & Laura Ries.

Voteaza articolul
[Total voturi: 1 Scor general: 4]
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole asemanatoare

Internet

Tranzactiile online pot face obiectul actiunilor de tip phishing, iar datele personale ale utilizatorilor a caror atentie nu este alerta, pot ajunge in posesia atacatorilor...

Internet

In Romania in momentul de fata, sunt magazine online, recunoscute care au atins pragul critic de vanzari si sunt foarte multe magazine care au...

Internet

Unul dintre cele mai cunoscute site-uri de SEO seomoz.org a publicat un articol despre cum sa pretuiesti o campanie SEO. Astfel au fost prezentate...

Internet

Ratele de respingere sunt blestemul existentei blogurilor. Cu cat numarul acestora este mai mare, cu atat mai putin se implica cititorii, si cu atat...

Internet

O sa incercam sa raspundem cat mai corect cu putinta, fara a analiza o cerinta anume, la intrebarea (primita de foarte multe ori de...

Articole recomandate

Auto

Indiferent ca aveti nevoie sa schimbati o piesa sau vreti sa va faceti o rezerva este bine sa stiti de unde va puteti cumpara piese...

Afaceri

Cel mai vizibil element al relatiilor publice – relatia cu media – a dezvoltat tactici care pot influenta opiniile publicului, pot schimba comportamente si...

Internet

Lumea aplicatiilor mobile este un teritoriu strain comerciantilor online; dezvoltarea aplicatiilor cere anumite abilitati, diferite de cele ale dezvoltarii unui website traditional. Structura si...

Afaceri

Marketingul prin intermediul social media este primul pe lista managerilor de marketing, atunci cand isi propun sa promoveze vizibil un brand de la un...