Cei doi piloţi francezi ai Alpine, Esteban Ocon şi Pierre Gasly, s-au declarat încântaţi de sosirea unei a 11-a echipe în Formula 1 în 2026, General Motors/Cadillac, relatează AFP.
„Nu contează ce spun echipele sau cine nu este mulţumit, pentru noi este fantastic„, a spus Ocon.
„Când am început în F1 erau unsprezece echipe şi cred că de aceea am putut să mă alătur F1, datorită Manor, care era a 11-a echipă la acel moment (în 2016). Cariera mea ar fi fost probabil foarte diferită dacă nu aş fi avut această oportunitate”, a subliniat joi pilotul francez (Alpine), înainte de Marele Premiu al Qatarului. „Douăzeci de maşini în F1 nu sunt suficiente. Multe alte discipline au 28 sau 30 de maşini. Asta înseamnă multe echipe şi personal, dar pentru sport şi pentru noi, este grozav”, a adăugat el.
Organizatorii campionatului mondial de Formula 1 au anunţat luni că echipa General Motors/Cadillac va deveni a 11-a echipă din paddock în 2026, dezvăluind „un acord de principiu” cu gigantul auto american.
22 de monoposturi pe circuit în 2026
„Aceasta este o veste grozavă. Întotdeauna am fost în favoarea unei noi echipe şi a două maşini în plus pe grilă. Va oferi mai multe oportunităţi de angajare, aşa că sunt foarte fericit că se întâmplă”, a comentat septuplul campion mondial britanic Lewis Hamilton (Mercedes).
„Este interesant, mai multe maşini înseamnă mai mulţi rivali şi mai multă acţiune pe pistă, deci asta este bine”, a afirmat francezul Pierre Gasly (Alpine). „Există o mulţime de tineri piloţi talentaţi care visează la un loc în Formula 1, iar acest lucru le va oferi evident mai multe şanse, deci este un lucru bun”, a fost de acord şi Charles Leclerc (Ferrari) din Monaco.
Această decizie a venit după un lung proces de schimburi între cele două părţi şi va permite 22 de monoposturi să concureze în 2026, aşa cum a fost cazul în 2013, 2014 şi 2016.
De la plecarea Manor la sfârşitul anului 2016, campionatul a fost disputat de zece echipe, ai căror directori au fost destul de reticenţi faţă de ideea integrării unei a unsprezecea echipe. Însă implicarea General Motors în proiectul condus de Michael Andretti, fiul lui Mario Andretti, în vârstă de 84 de ani, campion mondial de F1 în 1978, a schimbat totul, mai ales că producătorul american va deveni producător de motoare din 2028.
–