Rezumat:
Costuri publicitate, mit sau adevar?
Cand spui costuri publicitate, sa spui ca brandurile mari au bugete si nu au ce face cu banii iar acesta este modul prin care agentiile fac bani, este total gresit. In primul rand ca un brand oricat de mare este are anumite obiective. In al doilea rand acel brand a ajuns sa fie mare si sa aiba acel buget „nelimitat” pentru ca a facut ceva al naibii de bine in privinta acestor costuri de publicitate! S-a lucrat cu multe companii foarte mari, cu astfel de bugete, am cunostinte care lucreaza aceste companii. Ai fi surprins cat de mare este presiunea pe oamenii care gestioneaza aceste bugete, sau pe agentiile care le gestioneaza bugetele. Agentiile lucreaza atat cu branduri mari cat si cu branduri mici. Ele au interes maxim ca toti clientii lor sa performeze, indiferent de marimea lor. Un client nefericit poate face cat 10 clienti fericiti. Iar o agentie care si-a castigat o reputatie sunt ferm convins ca se uita atent la performantele clientilor sai.

Merita sa lucrezi cu o agentie?
Nu vreau sa te conving sa lucrezi cu o agentie, este dreptul tau de a avea o anume parere despre agentii. Parerea mea este ca ar trebui sa te gandesti la un om full time pentru PPC dupa ce ai un buget de cel putin 10k euro / luna. Iar acesta este minimul. Am sa repet, doar daca vrei sa fie full time pe partea de PPC, nu sa faca si alte lucruri. Cel mai mare risc la o persoana full time intr-o companie este sa ajunga sa se plicitiseasca de produsele / serviciile pe care le vinde acel brand, indiferent de bugetul gestionat. Iar aici ma refer la oamenii buni de PPC.
Cred ca inainte de salariu ar trebui sa te gandesti daca are ce sa faca cineva full time doar PPC in cadrul companiei tale. Sunt ferm convins ca tu ai avea ce sa-i dai sa faca pe partea de PPC, dar crezi ca lui ii va placea sa faca acest lucru 8h / zi doar pentru brandul tau? Crezi ca acest lucru il va ajuta sa creasca, sa se dezvolte, sa puna in CV faptul ca a lucrat la tine 1 an facand doar PPC si a ajuns sa fie mai bun? Incearca sa te gandesti la profilul persoanei care ar veni si ar lucra full time si costuri publicitate ar fi mai mici.
Concluzie
Eu nu cred ca salariul este criteriul cel mai important. Acesta se invarte pe la sumele precizate in comentariile anterioare. Cunosc persoane care lucreaza pe salarii mari si care s-au plictisit pana peste cap de compania la care lucreaza si de produsele pe care le promoveaza. Crezi ca aceste persoane sunt mai motivate decat agentiile de care zici ca nu fac treaba ? Crezi ca aceste persoane se dau pe spate mai mult decat un om dintr-o agentie? Te-a ajutat acest articol sa iei o decizie pentru aceste costuri publicitate?
