Rusia a făcut recent publică lansarea unei corvete „invizibile” pentru Flota Mării Negre, trecând-o ca pe un mare succes tehnologic. Cu toate acestea, pare că acest proiect nu a atins standardele așteptate, iar această corvetă a ajuns să fie considerată un eșec.
Deși nimic nu este cunoscut cu certitudine despre caracteristicile precise ale acestei corvete, se crede că este vorba despre proiectul 22800 Karakurt. Scopul acestui project era de a dezvolta o corvetă rapidă, puternică și greu de detectat de radarele inamice.
Potrivit unor surse din interiorul industriei de apărare rusești, această corvetă a fost construită cu o mare parte din tehnologia obișnuită, totuși aceasta nu a atins așteptările din punct de vedere al furtivității sale. Mai mult, designul său este considerat a fi foarte similar cu navele de război construite de Rusia în ultimii ani.
În plus, se spune că sistemul de propulsie al corvetei este foarte zgomotos, ceea ce îl face ușor detectabil de către sonarele inamice. Mai mult decât atât, se pare că această corvetă suferă de subdimensionare, fapt care împiedică nava să navigheze în condiții meteo extreme, o importantă lacună în ceea ce privește misiunile sale de patrulare și de protecție a frontierei.
Deși Rusia eșuează să construiască o corvetă „inovativă” pentru Flota Mării Negre, acest lucru nu influențează în mod semnificativ în modul în care această țară își realizează economisirea militară, deoarece dispune de o gamă largă de nave ce pot fi utilizate în misiuni de patrulare și de protecție a frontierei.
În concluzie, deși corveta invizibilă a Rusiei pentru Flota Mării Negre a fost anunțată ca fiind un succes tehnologic, în realitate se pare că acest proiect a fost un eșec ineficient. Această corvetă are nevoie de îmbunătățiri majore pentru a adăuga noi caracteristici și pentru a fi mai eficace în îndeplinirea misiunilor sale. Cu toate acestea, Rusia are o flotă puternică de nave care îl pot utiliza ca supliment, deci pierderea acestui proiect nu va afecta capacitatea Rusiei de a-și proteja în continuare interesele sale maritime.
