Cred ca ati auzit de foarte multe ori termenul brand, insa multi dintre noi nu stim de unde vine acest termen si ce inteles are. Brandul este o identitate vizuala a unei companii care ofera diferite servicii sau produse.
Termenul brand a fost preluat din limba engleza care inseamna „intiparirea unui simbol”, mai exact simbolul unei afaceri. Proprietarii de afaceri din zilele noastre incearca sa isi deosebeasca intreprinderile, serviciile si produsele de cele ale concurentilor.
Brandul defineste si diferentiaza o companie de cealalta, o identitate a serviciului sau produsului oferit de companie. Unul dintre exemple este ca un consumator are mult mai multa incredere intr-un brand cunoscut decat intr-un brand care nu inspira deloc siguranta si incredere. Astfel se formeaza o legatura care ajuta la promovarea si cunoasterea produsului/firmei respective.
La ce se refera o identitate vizuala?

Identitatea vizuala se realizeaza cu ajutorul a mai multor „instrumente” care urmaresc aceleasi orientari si directii pentru a crea o imagine de impresie unei intreprinderi. Imaginea vizuala este construita din mai multe elemente care formeaza o afacere:
– design interior si exterior
– logo-ul companiei care te reprezinta
– website-ul
– inscriptionarile masinilor firmei
-etc.
Urmeaza si promovarea prin pliante, carti, brosuri sau carti de vizita si plicuri personalizate. Acestea sunt doar cateva dintre elementele de identitate a unei afaceri de succes. Rolul acestora este de a oferi potentialului client sau colaborator cat mai multe informatii despre afacerea ta, prezentand pe scurt povestea sau rolul acesteia.
Cel mai important element care formeaza identitatea unei firme este logo-ul, deoarece intreaga identitate a brandului este reprezentata de acest simbol care transmite informatii cu profunzime intr-o maniera eficienta concentrata. Primul contact pe care il are un potential colaborator este direct cu logo-ul intreprinderii. Pentru aceasta este bine de stiut ca un logo bine realizat poate sa atraga foarte multi clienti doar la prima vedere a acestuia.
